23 Oct 2012

Varrományok/Sewing stuff

Na, most hogy beleférek ismét a régi ruháimba és elpakoltam az összes terhescuccomat (mert ugye hátha kell még) elővettem ismét a varrógépet.
Született két póló jersey-ből (mindkettő Burda szabásminta, 2012/9-es szám)



A varrás közben ismét szembesültem a következő problémákkal -

1. Csak és kizárólag jersey géptűt érdemes használni a varráskor. Ez azért fontos, mert a nem ilyen típusú tűnek nincs kerekített hegye, és roncsolhatja a szemeket, és azok a varrás mentén felszaladnak. (Ez érvényes az interlockra is).

A jersey géptű kerekíttett hegye széttolja a szálakat, és nem okoz szakadást.

2. Ha nincs interlock, keskeny cikkcakköltéssel kell ezeket az anyagokat varrni, így a rugalmasságuk megmarad. A felhajtást ikertűvel, egyenes öltéssel szépen meg lehet oldani. Az ikertűs varrás további előnye, hogy egyenes öltésnél is kicsit rugalmas marad a varrat. Sajnos nekem nem volt megfelelő vastagságú ikertűm, így maradt a sima cikkcakk.
Persze fedőzővel minden egyszerűbb lenne, de az nekem nincs.
3. Fontos az anyagnak megfelelő vastagságú tű kiválasztása. Ha kimarad öltés, joggal gyanakodhatunk hogy vmi a tűvel nincs rendben.

Now that I fit into my old clothes again and packed my 'pregnant wardrobe' deep enough I had a date with my sewing machine and made 2 jersey T-shirts (both Burda 2012/9 models)
During sewing I faced the following problems (again, as I never learn and keep forgetting things)
1. Use only jersey needle. This has a rounded tip so it does not damage the fabric. (This is valid for overlocks too)
2. If an overlock machine is not available use zig-zag stitch. This keeps the elastic feature of the fabric. Twin needle is the best for finishing, if not available zig-zag stitch will do.
3. Always use the appropriate sized needle for the fabric. Otherwise the seams will not be even and a stitch here-there might be missed.

2 comments:

  1. Nahááát! Te ilyeneket is tudsz??? Nagyon ügyes vagy! A második póló nekem is nagyon bejön - de az első se rossz :)

    ReplyDelete
  2. Egy kényszerű 2 hónapos munkanélküliség miatt tanultam meg rendesen varrni (könyvből meg a saját hibáimból), ennek már 10 éve. Azért még van mit tanulni, sajnos idő sosincs rá elég.

    ReplyDelete