26 Aug 2014

Jeans Upcycling

When I was doing the bag my sis loves soooo much at some point I almost stopped and did something totally different out of that piece of fabric. When it was the bottom seam left of the cover I had an idea...and tried it on. Looked like an oversize skirt - no surprise as the jeans I used was my husband´s. Luckily I had another pair of mine which I planned to upcycle.
I used leftovers of this dress and again no patterns. As I measured the front and the back I realized dthat the back is slightly wider - which is normal for pants I just never noticed consciously.
Outcome is a casual skirt, not a very sophisticated one but hey, I don´t expect the upper jeans part to last forever.


Amikor a tesóm malaclopóját varrtam majdnem volt egy pont amikor valami teljesen más irányba mentem volna legszívesebben. Amikor a külső rész készen volt és csak az alját kellett volna összevarrni hirtelen ötlettől vezérelve felpróbáltam és megállapítottam hogy szoknyának egész jó lenne - ha nem lenne kb. 3 számmal nagyobb mint a kéne a felsőrész (férj leharcolt nadrágjából készült). Szerencsére volt még egy ilyen nadrág készleten, ezúttal az enyém. Szárakat levágtam, kicsit méricskéltem és lőn. Ez lett belőle, nem kifutóra készült de nem is fog örökké tartani (a farmer része már legalább 8 éves, nyilván nem bírja örökké). Az alsó része ennek a maradékából van.

No comments:

Post a Comment