15 Aug 2014

Jeans Recycling

I have a few pairs of totally worn out jeans in my stash. Some parts are still useable though. This one was serving my husband for long, now it will serve my sister on her shopping tours. I simply cut the legs off and added about 30cm-s of extra room using the grey fabric. Lining is cotton (Sis loves orange), handles are from the cut off legs. Not very sophisticated, no pattern drawing just some measuring was involved. Since I kept all 5 pockets I added none inside.

Front

Inside

Back
Van néhány agyonhordott farmer az anyagaim között. Eléggé leharcolt mindegyik, de vannak használható részeik. Ez pl a férjemet szolgálta, most a nővérem örül majd neki, szerintem ekkora malaclopója még nem volt.
Csak levágtam a szárakat, betoldottam kb. 30cm-t és kibéleltem sima pamut szövettel. A pántok a szárak használható részeiből készültek. Az összes zsebet megtartottam, így nem varrtam belülre többet. Nem rajzolgattam, csak mértem és vágtam.

1 comment:

  1. Ez nagyon jó!!! Régóta kacérkodom a gondolattal, hogy készítek egy ilyen farmer-táskát, mert már máshol is láttam, és nagyon tetszik. Csak még nem mertem belevágni... pedig ahogy most írod, olyan egyszerűnek tűnik... :)))

    ReplyDelete