11 Apr 2015

Back Again to Stitching

Easter is gone but I had a UFO for many years - a piece of fabric which I finished with bias binding and meant to do some cross-stitching for X-mas. Started a few things but liked none of them - ended up removing the stitches and looking at it many times in my stash.
Now time came to finish it with machine embroidery. Was a bit late for this year Easter but never mind.
I also finished the chick picture which I´ve already shown. This one qualifies for scrap-busting as I used small scraps of fabric to frame it.

Hoop burns will disappear with wash

Corner motifs

Middle motif
A Húsvét már elmúlt, de volt egy ferdepántos terítőm amit eredetileg kézzel szerettem volna hímezni (valamelyik Karácsonyra szegtem körbe, még évekkel ezelőtt). Valahogy egyik minta sem tetszett amit elkezdtem, mindet visszabontottam a végén. Most eljött az ideje géppel kihímezni. Alapjában elégedett vagyok, jövőre már hasznát is veszem majd.
A csibés képet is befejeztem (már mutattam ), apróbb anyagmaradékokkal kereteztem.

2 comments:

  1. Ezt tényleg varrógéppel hímezted???? Csodajók!
    A csibés kép is aranyos lett!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Van egy hímzőgépem, azzal hímeztem a mintákat. Elég gyorsan ment, az egész készen volt 1 óra alatt.

      Delete