16 May 2013

My First Shirring/Életem első szmokkolása

Burda has a very stupid explanation how to do it. It says lay the elastic thread on the fabric and try to sew over it with zigzag stich but do not stitch into the elastic thread. Haha. Tried it. Multiple times. Doesn't work.
Burda has very strange how-to advise in some cases.
Then Cation gave me a link with a proper description.
The model itself is also from Burda. I'm not very satisfied with how it looks. I should really stop following Burda how-to-s, they are really bad. It said shirring should be done BEFORE sewing the front lower/upper parts together. Wrong. Anyway, it's ok for what it's intended to be - a  beach dress over bikini. Made of poly chiffon, from stash.
I'll definitely do more shirring, it's so simple and the result is so nice.

A szmokkolás Burda leírása elég szerencsétlen. (Nem ez az egyetlen, ami szerintem borzalmas).  Aszondja - "Fektessünk gumicérnát a fonák oldalon a szmokkolás jelölt vonalára, és cikkcakköltéssel varrjunk át felette. Az öltés olyan széles legyen, hogy ne öltsünk bele a gumiba, mert később nem tudjuk behúzni." Hát, sok szerencsét, nekem többszöri nekifutásra sem sikerült.
Aztán Cation adott egy linket ahol rendesen le van írva hogy is kell ezt.
Szóval, megvarrtam a ruhát, messze nem lett tökéletes, de a célnak azért megfelel - bikini fölé strandruha.
Biztosan fogok még szmokkolni, mert nagyon tetszik és tényleg pofonegyszerű, már ha az ember nem a Burdát követi.




1 comment:

  1. Szuper lett ez a ruha! Nagyon sok mindent kipróbálsz, és nagyon jól sikerülnek!!!
    Én szmokkolni még gyerekkoromban tanultam, kézzel :) - de nem tudok, ill. már régen nem próbáltam... A matyó-blúzok tartozéka volt... :)

    ReplyDelete