20 Apr 2016

April - Facing Fears

Anything that´s sheer is always a fear for me. Anything that´s close to a shirt in cut is also a fear for me. So I combined the two and made a shirt of silk-cotton blend (70g/m2). Oh yeah, forgot to tell the fabric is plaid for even more difficulty. The fabric was not stash but it was ridiculously cheap so I had to get it last month. I´m very happy it came out, it´s´s comfy to wear and the fabric is wonderful. The cut was not that complicated, finally I learnt how to make proper cuffs and I only spent a few hours ripping seams (including 2 fully done buttonholes - at least these were not cut).
I´m the heroine now. Overcame a lot of fears in 1 garment.
The cascade shrug is an extra, so it the cute pants for Young Lady.

Burda 6/2013 - this is how I wear it

With standing collar

Proper cuffs
Summer panties for Young Lady of leftovers - Burda 6/2014

HP Cascade Cozy Shrug

Áprilisban a félelmekkel nézünk szembe, ami nekem úgy sikerült, hogy egy ingben összehoztam többet is. Az anyag selyem-pamut keverék, nagyon vékony (70g/m2), 60-as tűvel varrtam. Eleve ez egy tényező, amitől libabőrös leszek. Aztán ugye ez egy ing lett, aminek van kézelője, megint nehézség (volt, már nem az). Mellesleg az anyag meg kockás, amire nagyon kell figyelni hogy a kockák passzoljanak. Szóval csak pár órát töltöttem a varratbontóval (ebben benne volt 2db kész gomblyuk fejtése, szerencsére nem voltak még kivágva), és most nagyon büszke vagyok magamra mert egyrészt megtanultam vékony anyagot varrni, másrészt meg rendes kézelőt is tudok már. A nyári bugyi Kisassznynak bónusz, a rövidujjú kardiszerű meg nyaraláshoz kell fürdőruha fölé.


1 comment: